SM  SYSTÉM dle MUDr. Smíška

 

STOP BOLESTI ZAD ZA 15 MINUT DENNĚ

 

 

Důležitá zpráva pro ty, kteří nepříjemně vědí o existenci svých zad, nebo mají štěstí a vědět o nich nikdy nechtějí.

Možná, že i vy vstáváte ráno celí rozlámaní a bolaví.

Snad nepatříte také do skupiny lidí, kteří prosedí mnoho hodin denně?

Znáte někoho, kdo má již letité potíže s krkem, bedry či páteří?

Možná vás už někdy „chytila záda“, zlobil houser, blokla se esíčka či alespoň zatuhl krk.

SM systém - spirální stabilizace páteře

Metoda MUDr. Smíška vám dovolí se bolestem zad zasmát.

Co to je?

Jedná se o sestavu 11 základních cviků se speciálním gumovým lanem. Postupně se protahují svaly zkrácené, např. zádové svaly, prsní svaly, svaly krku, zadní strany nohou, a posilují svaly ochablé jako mezilopatkové, šikmé břišní, hýžďové.

Cvičení je velmi komplexní a vyžaduje koncentraci. Důraz je kladen na správné postavení, precizní provedení propojené s dechem. Cviky lze přizpůsobit zdravotnímu stavu, míře bolesti a pohybovým dovednostem. Výsledkem je příjemný pocit vytažení a vyrovnání, lehčí chůze, vědomí síly zpevněného středu těla.

Víte, že

roztáhneme-li vlastní aktivitou obratle od sebe, plotýnky se budou samy obnovovat a regenerovat. A to i při částečném poškození.

  • Začínáme nejjednoduššími cviky oběma rukama, pokud to vyžaduje zdravotní stav či správné provedení, cvičíme v sedě.
  • Slaďujeme pohyb s dechem a zapojujeme svaly ve správném pořadí.
  • Hlídáme postavení pánve, páteře, hlavy, ramen, aktivitu bříška a zad.
  • Postupně protahujeme a rovnáme tělo víc a víc, vnímáme další částí těla (hýždě, kolena, chodidla, paže, hrudník, dlaně).
  • Vše se řídí tím, jak tělo reaguje a učí se novým zásadám.
  • Posléze je možné přidat cviky na 1 noze, tedy podporovat rovnováhu a ještě více posilovat střed těla.

 

Tempo cvičení je zcela závislé na vašich možnostech. Vypadá to možná složitě, ale zvládne to opravdu každý: mladý, starší i nejstarší, cvičenec zkušený i začátečník. Ale pozor, aby metody měla očekávaný efekt, je nutné trénovat i doma. Dobrá zpráva je, že průměrně na domácí práci potřebujete pouze 10-15 minut denně.

Moje vedení nespočívá jen v kontrole správného provedení, ale i uzpůsobení cviků přímo pro vás. A hlavně v tom, že vaše tělo naučím fungovat tak, aby se cítilo dobře v práci, doma, na zahrádce, na výletě i při sportu. I když mi trošku pomůžete a budete chtít.

Víte, že

hluboké vnitřní svaly jsou antigravitační, dovolí vám tedy vyrůst a ještě zeštíhlit svůj pas?

Sestavu v základní variantě či v některé pokročilejší můžete cvičit kdekoliv (doma, v kanceláři, venku) a to po celý život, pokud vám to bude dávat smysl.

Při lekci je dobré mít pohodlné kalhoty, přiléhavé tričko (ať mohu více kontrolovat pohledem, ale dotyku se nevyhnete), ponožky či bosou nohu. Pro cvičení se mnou vám lano zapůjčím, pro doma ráda zprostředkuji.

Lekce trvá cca 30 minut. 

První lekce 250 Kč
1 lekce jednorázová platba 250 Kč
10 lekcí permanentka s platností 3 měsíce 2000 Kč